Opplesing i Hemsedals bibliotek

Fredag 18. juni deltatt jeg sammen med Walid al- Kubaisi på et kveldsarrangement i Hemsedal Bibliotek.
les på farsi

Det var tre timer biltur fra Drammen til Hemsedal. Å være sammen med den norsk- irakisk forfatter Walid al-Kubaisi var det morsomt og lærerik for meg. Walid har skrevet flere bøker på norsk og har oversatt flere bøker fra arabisk til norsk. Han har gode erfaringer med slike opplesninger.
Forfatteren startet kvelden med å lese dikt fra sin bok ” Gleden er ikke mitt yrke”. Så leste han en fortelling fra boken ” Den norske poteter og postmoderniske negre.”Walid var flink til å fange oppmerksomheten til publikum. Han bruker kroppen og stemmen sin som en formidler til å henge publikum av sine meninger. Til å få dem til å svømme i ordene han bruker.

Neste fortelleren var Siri Thorson fra Hemsedal. Hun har bodd i et halvt år i en palestinsk flyktningleier i Libanon. Siri fortalte om sine erfaringer av den perioden hun har vært sammen med en palestinsk familie. Hun framførte opplegget sitt med flere bilder av Libanon.
I det siste, var min tur til å opplese et utdrag av boken min ”Den innbilte fristelse til lykke”. Jeg var veldig spent å se hvordan folk skal reagere på mine fortellinger. Jeg startet først med en aserbajdsjansk melodi med å spille på trekkspillet, og musikken klarte å fange oppmerksomheten av publikum.


Så leste jeg opp noen sider fra boka mi. Dette var en god opplevelse for meg.
-------------------------------------------------------------
Les mer om Siri Thorson i bloggen hennes: www.sirithorson.blogspot.com

Kommentarer

Populære innlegg