Vi og sykemelding


Et av våre problemer er å gi beskjed til jobben når vi blir syke. Særlig når det gjelder skriftlig! Jeg har ingen erfaring om dette feltet. Kanskje fordi jeg ikke har blitt syk enda! (jeg må banke på bordet)
Men i dag følte jeg meg litt annerledes enn pleide å være. Så skrev jeg en sånn melding og sendte til jobben:

Hei H.

Jeg pleier ikke å ha interesse for sykdom, men i dag når jeg skulle stå opp, følte jeg at kroppen min hører ikke meg. Det var litt vondt i ryggen min. Derfor bestemte jeg å være litt mer i senga.
Thomas mann sier " All interesse for sykdom og død er bare et uttrykk for interesse for livet."

Og jeg har mye å gjøre i livet. Jeg har ikke tid til å være syk, særlig i morgen som jeg skal være i 1. mai toget i Oslo.

Ha en god dag
Mokhtar


Etter få minutter fikk jeg slik svarmelding:

"Det som ikke tar livet av deg blir du sterkere av". Hold motet oppe og kroppen i senga og håp at interessen for sykdom avtar utover dagen :-)
Vi satser på at du får gått i tog i morgen!

God bedring!
H.

Kommentarer

Populære innlegg